Ekspertai atskleidžia priežastį, kodėl vaikai nemėgsta brokolių: yra būdų, kaip juos suvilioti šia daržove

Ekspertai atskleidžia priežastį, kodėl vaikai nemėgsta brokolių: yra būdų, kaip juos suvilioti šia daržove

Brokoliai – tikras super produktas: jie gausūs vitaminų A, C ir E, saugančių odą, taip pat stiprina širdies sveikatą, malšina alerginius sudirgimus bei uždegimus, gerina virškinimą, mažina vėžio tikimybę. Tačiau daugumai vaikų tokia šių daržovių nauda dažniausiai nerūpi. Valgyti brokolių jie neretai nemėgsta, o tam yra mokslinis paaiškinimas. Šiose daržovėse gausu gliukozinolatais vadinamų junginių, daržo gėrybių skoniui suteikiančių kartumo. Visgi norint sumaniai pastarąjį paslėpti ir brokolius paversti vaikų numylėtiniais, anot lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ kulinarijos ekspertų, tą padaryti itin lengva – tereikia žinoti keletą paslapčių.

Nemėgstamiausia taps favorite

Nors vaikai ir nėra brokolių fanai, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė pastebi – suaugusieji juos tiesiog šluote šluoja iš parduotuvių lentynų.

„Tai įrodo prekybos tinklo pardavimai, kuomet 2021-aisiais, lyginant su analogišku laikotarpiu pernai, šių daržovių jau pardavėme 15 proc. daugiau. Tačiau daug iškalbingesnis yra brokolių prekybos kiekis. Mūsų parduotuvėse vien per pastaruosius porą metų šių daržovių pirkėjai įsigijo virš 1 mln. kilogramų. Matydami tokį populiarumą siekiame užtikrinti, kad pirkėjai „Maximos“ lentynose visuomet rastų šviežius ir savo maistinės vertės nepraradusius brokolius, tinkamus tiek salotoms, tiek sriuboms, tiek kitiems patiekalams gaminti“, – pažymi E. Dapkienė.

Tuo metu „Maximos“ Maisto gamybos departamento vadovė Brigita Baratinskaitė pasakoja, jog remiantis įvairiomis pasaulyje atliktomis apklausomis brokoliai yra pati nemėgstamiausia mažųjų daržovė. Ieškodama to priežasčių, Sidnėjaus universiteto maistinės chemijos mokslininkų komanda vaikų burnose aptiko specifinę bakteriją. Ji, reaguodama su brokolių cheminėmis medžiagomis, išskiria sieros junginius. Nepavojingus sveikatai, bet formuojančius kartų skonį. Todėl vaikai brokolių ir nemėgsta, tik tai, anot pašnekovės, pakeisti – labai lengva.

Norėdama tai įrodyti, B. Baratinskaitė teigia žinanti keletą kulinarinių paslapčių. Atskleidus jas, tėvai ir paskatins vaikus valgyti brokolius, ir galės stiprinti savo atžalų sveikatą.

„Pavyzdžiui, brokolius galima sutrinti į tirštuosius kokteilius. Pagardinti juos pienu, jogurtu ar ledais, įdėti vyšnių. Šios uogos yra labai išraiškingo skonio ir spalvos, todėl vaikai net nesupras, kad glotnučiams panaudoti ir brokoliai. Kitas būdas – daržoves sutrinti su bulvėmis į košę. Ji bus be galo skani ir neįprastai žalia. Vaikams paklausus, kodėl taip atrodo, galima sakyti, kad tai, tarkime, marsiečių košė. Viskas priklauso nuo vaizduotės. Ją pasitelkiant, iš brokolių galima kepti ir saldų pyragą su batatais, spalvingus keksiukus, išspausti sveikas sultis kartu su apelsinais, agurkais ir morkomis. Citrusiniai vaisiai kaipmat paslėps daržovių kartumą“, – pataria B. Baratinskaitė.

Todėl ji siūlo keletą kulinarinių idėjų, kurios taps įkvėpimu vaikams susirasti naują bičiulį kulinarijos pasaulyje – sveiką, skanų ir naudingą brokolį.

Pamirškite kaprizus: vaikai tiesiog dievins brokolių ir vyšnių glotnutį

Reikės: pusės brokolio, saujos šviežių arba šaldytų ir atšildytų vyšnių, pusės didelio banano, pusės avokado, stiklinės pieno be laktozės.

Nuplaukite ir smulkiau supjaustykite brokolį, išimkite vyšnių kauliukus, nulupkite bananą, nulupkite avokadą, išimkite jo kauliuką. Viską sudėkite į trintuvą, supilkite pieną. Trinkite iki vientisos masės, įpilkite į vaikų mėgstamas stiklines ir pavaišinkite mažuosius.

„Toks kokteilis – ir saldus, ir sveikas. Jame nėra jokio pridėtinio cukraus, tik natūrali vaisių bei uogų gliukozė. Taip pat glotnutis pradžiugins brokolių nauda, o vaikai daržovės net nepajus. Todėl šis būdas puikiai tinka mažuosius itin gardžiu būdu paskatinti pamilti šį super produktą“, – sako „Maximos“ kulinarijos ekspertė.

Naujas šeimos numylėtinis: brokolių ir saldžiųjų bulvių pyragas

Reikės: 100 g kvietinių miltų, 70 g rupių kvietinių miltų, 100 g sviesto, pusės arbatinio šaukštelio druskos, 200 g brokolių, 1 paprastos ir 1 saldžiosios bulvių, 3 kiaušinių, 150 ml grietinėlės, 150 g graikinių riešutų, stiklinės pieno, pusės pakelio fetos sūrio, papildomo žiupsnelio druskos įdarui, tiek pat juodųjų pipirų.

Pirmiausia, išvirkite gerai nuplautas bulves, jų lupti nebūtina. Kuomet jos išvirs, sutrinkite į košę. Įpilkite šiek tiek pieno, įdėkite truputį sviesto, pagardinkite druska. Tuomet sumaišykite su druska miltus, supjaustykite į mišinį likusį sviestą, įpilkite 2 valgomuosius šaukštus vandens, lengvai išminkykite tešlą. Ją suvyniokite į maistinę plėvelę, įdėkite pusvalandžiui į šaldytuvą. Vėliau tešlą dėkite į kepimo formą, tada – į orkaitę, kepkite apie pusvalandį, kol taps auksinės spalvos. Tešlai kepant, išskirstykite brokolį žiedynais, sudėkite į verdantį vandenį, pavirkite 5 minutes. Tada iki vientisos konsistencijos išplakite pieną, grietinėlę, kiaušinius, druską ir pipirus. Smulkiau sukapokite riešutus. Ant tešlos išdėliokite brokolius, fetos sūrio gabaliukus, užpilkite turimą skystą tešlą, uždėkite bulvių masę, pabarstykite riešutais. Pašaukite į 180 laipsnių temperatūros orkaitę, kepkite pusvalandį. Ištraukę leiskite 10 minučių atvėsti, skanaukite.

„Šio pyrago gamyba tikrai yra lengvesnė, nei gali pasirodyti. Be to, kartą pabandžius, vėliau jį pavyks iškepti dar greičiau. Tačiau, svarbiausia, stengtis tikrai verta, nes pyrago skonis – tiesiog dieviškas. Jis saldus, sotus ir turi vieną slaptą ingredientą“, – šypsosi B. Baratinskaitė.

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 13 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.