Etiketas restorane. Kaip nesuklysti?
Recepto autorius: Virtuvesmenas.lt
Šiuo metu, kai visi esame apkrauti daugybe darbų retai kada spėjame pasigaminti maisto namuose, todėl vis daugiau žmonių maitinasi įvairiose viešose įstaigose. Toks gyvenimo būdas skatina tai, kad restoranai Klaipėdoje, Šiauliuose, Vilniuje ir kituose miestuose ėmė dygti kaip grybai po lietaus. Paradoksalu, bet nors restoranų tinklai ir plečiasi, tačiau vis dar yra daug žmonių, kurie nežino, kaip derėtų tinkamai elgtis pietų ar vakarienės metu prabangiame restorane. Norime Jums pateikti 8 tinkamo elgesio taisykles, kurių reikia laikytis pietaujant restorane. Jos apima įvairias situacijas: nuo staliuko rezervavimo iki arbatpinigių palikimo.
1) Rezervavę staliuką būtinai atvykite laiku. Juk pietūs arba vakarienė su žmonėmis restorane yra lygiai toks pats svarbus susitikimas kaip ir bet koks kitas. Jeigu iš anksto rezervavote staliuką konkrečiam laikui – nevėluokite. Jei pasikeitė planai arba numatote, jog dėl tam tikrų aplinkybių pavėluosite, nepatingėkite ir perspėkite apie susiklosčiusią situaciją restoraną.
2) Pietaudami ar vakarieniaudami restorane, dėvėkite tinkamą aprangą. Svarbu išsiaiškinti, kokie yra restorano reikalavimai. Juk esama tokių, kuriuose privalu dėvėti švarką ir kaklaraištį. Vis dėlto, tokie restoranai turėtų būti laikomi labiau išimtimi, o ne taisykle. Šiais laikais dauguma vyrų džiūgauja galėdami apsirengti laisvesnio stiliaus drabužius – džinsus bei megztinį. Kiekvieną darbo dieną oficialiuose susitikimuose dėvint kostiumą jis tikrai gerokai pabosta. Jeigu tiksliai nežinote ar einant į restoraną reikia rengtis kostiumą, geriau, nesidrovėkite ir paskambinkite vadybininkui ar administratoriui bei pasitikslinkite, kokia apranga priimtina restorane. Beje, paltai visada yra geriau nei sportinis kostiumas, nesvarbu kur eitumėte.
3) Įsitikinkite, kad jūsų stalelis tinkamai padengtas pietums ar vakarienei. Atkreipkite dėmesį į tai, ar taurės, lėkštės, įrankiai, stiklinės švarios, ar servetėlės, staltiesės išlygintos, nesuteptos. Taip pat įsitikinkite, kad pakaktų įrankių bei indų.
4) Nesidrovėkite grąžinti Jums nepatikusių arba netinkančių patiekalų. Restorano darbuotojai turėtų stengtis nuolat atnaujinti savo meniu, papildyti jį naujais patiekalais. Jiems taip pat yra privalu įsitikinti, ar paruoštas patiekalas yra kokybiškas, ar jis patinka klientui. Jeigu pastebėjote kažką įtartino ar nepatinkančio savo lėkštėje, drąsiai išsakykite abejones padavėjui.
5) Pietaujant ar vakarieniaujant naudotis mobiliuoju telefonu galima, tačiau nepatariama. Restorano aplinkoje atsiliepti į telefono skambučius nėra labai didelė problema, vis dėlto, būtų labai taktiška, jeigu savo mobiliajame telefone įsijungtumėte tylųjį režimą ir pasidėtumėte telefoną ne prie savęs, o kiek tolėliau pavyzdžiui, į rankinę.
6) Restoranai pietums bei vakarienei siūlo įvairių vynų. Svarbu tinkamai pasirinkti rūšį. Juk vynas yra gana svarbus susitikimo restorane elementas. Jei nesate susipažinę su įvairiomis raudono, balto, rožinio ar putojančio vyno rūšimis, tuomet užsisakyti vyno butelį gali būti sudėtinga. Tokiu atveju rekomenduojama arba paprašyti padavėjo pagalbos, arba, ypač jei pietaujate ar vakarieniaujate su priešingos lyties asmeniu ar būriu draugų, bakstelėti pirštu į meniu ir paprašyti padavėjo daugiau apie jį papasakoti.
7) Gerai apgalvokite, kiek arbatpinigių paliksite padavėjui Šiais laikais – tai netiesioginis jūsų aptarnavimo įvertinimas. Įprasta papildomai padavėjui palikti 15–20 % nuo visos mokamos sumos.
8) Atvykę pietauti ar vakarieniauti į restoraną tinkamai ir mandagiai bendraukite ne tik padavėju ir kitais restorano darbuotojais, bet ir su tais asmenimis, su kuriais susitikote. Kuo nuoširdžiau kalbėsite su padavėju, tuo geriau jis supras Jūsų poreikius bei lūkesčius, o užduotis atliks tiksliai ir greitai.