Sveikatos paieškos prasideda virtuvėje

Sveikatos paieškos prasideda virtuvėje

Recepto autorius: Virtuvesmenas.lt

Sportas ir subalansuota mityba yra vieni svarbiausių veiksnių lemiančių žmogaus sveikatą. Jei nuolat sėdi, mažai judi, valgai daug arba nesveiką maistą, tuomet greičiausiai jauti tam tikrus negalavimus. Pavyzdžiui, nuolatinį miego trūkumą, silpnumą ar galvos skausmą, greitai peršali, susergi. Sveikatą užtikrinti padeda subalansuota mityba, t.y. kuomet organizmas gauna pakankamai mineralinių medžiagų ir vitaminų reikalingų organizmo funkcionavimui. Kaip tai pasiekti, aptarsime šiame straipsnyje.

Ko trūksta organizmui?

Dažnai kyla klausimas, o kaip žinoti ko trūksta organizmui? Deja, nėra greito būdo sužinoti ko būtent šiuo metu trūksta. Pagal tam tikrus simptomus ir žinant kokie mikroelementai atsakingi už kokius pojūčius, galima daryti prielaidas. Tačiau verčiau nelaukti sveikatos sutrikimų, o pradėti maitintis įvairesniu maistu. Jei patenkate į rizikos grupę – vartojate daug alkoholio, geriate daug kavos, patiriate nuolatinį stresą, vartojate vaistus, intensyviai sportuojate, gausiai prakaituojate ar laikotės dietos – tuomet greičiausiai jūsų organizmas stokoja mikroelementų ir jums reikalingos papildomos priemonės, t.y. maisto papildai sveikatai.

Kaip gauti daugiausia mikroelementų?

Rinkis kuo įvairesnį maistą. Nesikoncentruok vien tik į virtą, keptą, skrudintą, šviežią. Visgi, bendra taisyklė yra ta, kad kuo daugiau apdorotas maistas, tuo mažiau mikroelementų jis praranda. Pavyzdžiui, 5 minutes pavirtos daržovės jau būna netekusios trijų ketvirtadalių savo vertės.

Mėsą verčiau kepti. Kuo daugiau mėsa netenka skysčio, tuo ji praranda daugiau mikroelementų. O daugiausia praranda verdant vandenyje. Tad daug sveikiau ją kepti grilyje, fritiūrinėje ar keptuvėje. O jei visgi verdama, tuomet jokiais būdais negalima išpilti sultinio, jį daug naudingiau suvartoti kaip sriubą.

Pjaustomi vaisiai ir daržovės netenka mikroelementų. Pjaustant ardomos vaisiaus ar daržovės ląstelės, išsiskiria sultys ir su jomis iš produkto pasišalina mikroelementai. Tad jei galima nepjaustyti, verčiau nepjaustyti. Dėl tos pačios priežasties verčiau vaisius ir daržoves plauti prieš pjaustymą, o ne po.

Šaldytas geriau nei konservuotas. Užšaldžius produktus jie beveik nepraranda naudingųjų medžiagų, tuo tarpu konservavimas pašalina iš produktų apie 60 proc. sukauptų mikroelementų. Tad vien konservais maitintis nederėtų, o jei kitaip neišeina, tuomet prie jų reikėtų vartoti daugiau žalių daržovių ir trūkumą kompensuoti maisto papildais.

Svarbu gerti mineralinį vandenį. Mineralinis vanduo yra gausus magnio, sieros, natrio, kalcio ir kalio šaltinis, kurį organizmas lengvai įsisavina. Jis naudingas tiek sportuojantiems (magnis ir kalcis stiprina raumenis ir nervus), tiek besilaikantiems dietos (natris ir chloridas padeda lengviau atsikratyti svorio).

https://www.youtube.com/watch?v=08OzzxRt54Y

Dar apie subalsuotą mityba skaičiais

Norint gauti visų reikiamų maisto medžiagų, reikia valgyti įvairų maistą, nesirinkti monodietų, kurios apribotų valgiaraštį iki vieno produkto. Rekomenduojama, jog būtų suvartojama apie 40 proc. angliavandenių, apie 30 proc. baltymų ir ne daugiau kaip 30 proc. riebalų. Tai galima sureguliuoti aktyviai domintis ką ir kiek valgai. Daug sunkiau su mikroelementais, kurių organizme yra labai daug. Kad būtų lengviau suprasti, pavyzdžiui, 70 kg sveriančio žmogaus organizme yra apie 4 kg grynų mikroelementų. Jeigu jų nebūtų – kūnas tiesiog subliūkštų, nesvarbu kiek baltymų, riebalų ir angliavandenių jį sudarytų.

Taigi labai svarbu palaikyti optimalų mikroelementų kiekį organizme, o jų netenkama su kiekvienu lašu prakaito, ašarų ar kraujo. O jei su kiekvienai atsainiais pietumis nepapildai organizmo mikroelementų rezervo – sveikata gali pašlyti. Todėl žinant, jog mityba nėra visavertė, o kūnas reikalauja daug energijos, vertėtų pasirūpinti ir pasidomėti papildais sveikatai.